Αγαπητοί συνάδελφοι, σε συνέχεια της ενημέρωσης που σας κάναμε στη μηνιαία συνάντησή μας, αλλά και εσείς που δεν μπορέσατε να παρευρεθείτε, παρακαλούμε να διαβάσετε με προσοχή τα παρακάτω και όσοι επιθυμείτε να υποβάλετε αγωγή είτε θα κατεβάσετε και θα εκτυπώσετε τα συνημμένα έγγραφα, είτε θα τα παραλάβετε από το γραφείο μας. Επίσης πρέπει να συντάξετε την αναφερόμενη αναλυτική κατάσταση και να συνυποβάλετε Φωτοαντίγραφο Συνταξιοδοτικής Πράξης.
10677- ΑΘΗΝΑ .
ΤΗΛ. 6976809100 - 210 3826582-2114075029
email: nomosnikitas@gmail.com
ΠΡΟΣ
ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΘΕΜΑ: «Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων-Πρόταση Άμεσης Κατάθεσης Αγωγών, με αίτημα αναδρομικής, διετούς επιστροφής των παρακρατηθέντων ποσών»
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΝΙΚΗΤΑ Ι. ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (Π.Ο.Α.Σ.Α)
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ 33 & ΣΟΛΩΝΟΣ
Τ.Κ
Αγαπητέ μου Πρόεδρε, αγαπητοί συνάδελφοι .
Με την υπ’ αριθ. 244/2017 Απόφασή του, το Ανώτατο Δημοσιονομικό Δικαστήριο της χώρας - Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έκρινε ως αντισυνταγματικές τις διατάξεις των νόμων (ν. 3863/10, 3865/10, 3896/11, 4002/11), με τους οποίους είχε επιβληθεί "Eιδική Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων" (ΕΕΑΣ) σε όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου (Δημόσιο, Ειδικά Μισθολόγια, Σώματα Ασφαλείας κ.ά).
Ειδικότερα με πλειοψηφία 25 έναντι 9 κρίθηκε ότι οι διατάξεις των ανωτέρω μνημονιακών νόμων, αντίκεινται τόσο στις διατάξεις του Συντάγματος (άρθρα 4.1, 5.1 κ.ά.) όσο και στις υπερνομοθετικές πηγές δικαίου που δεσμεύουν τη χώρα μας και κυρίως στο Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
Σύμφωνα με την απόφαση, οι δύο αυτοί νομοθετικοί κανόνες προστατεύουν την περιουσία, στην έννοια της οποίας περιλαμβάνονται οι μισθοί και οι συντάξεις.
Σύμφωνα με το διατακτικό της απόφασης, η κυβέρνηση οφείλει να συμμορφωθεί άμεσα από την ημερομηνία της δημοσίευσης της συγκεκριμένης απόφασης καταργώντας την.
Επίσης διατάσσεται αναδρομική επιστροφή ΜΟΝΟΝ σε όσους μέχρι την έκδοση της απόφασης είχαν προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια, ενώ με πλειοψηφία 15 έναντι 12 κρίθηκε ότι για τους λοιπούς θα ισχύσει από την ημέρα δημοσίευσης της απόφασης. Και αυτό για εξαιρετικά σοβαρούς δημοσιονομικούς λόγους, καθώς τυχόν αναδρομικότητα θα τίναζε τα ασφαλιστικά ταμεία στον αέρα, γιατί θα σήμαινε επιστροφή τουλάχιστον 1-2 δισ. ευρώ, αφού η παρακράτηση «έτρεχε» από το 2010-11.
ΟΜΩΣ:
Οι ανωτέρω κρίσεις - Απόφαση της Ολομέλειας του Ε.Σ, για την αναδρομικότητα, δημιουργούν σοβαρά ερωτηματικά και νομικά ζητήματα ως προς το διάχυτο και συγκεκριμένο του χαρακτήρα της (αντι)συνταγματικότητας των νόμων αλλά και ως προς τη φύση των αποτελεσμάτων της αντισυνταγματικότητας (τα οποία εξακολουθούν να αναπτύσσονται inter partes και όχι erga omnes, ειδάλλως ο χαρακτήρας του ελέγχου ως διάχυτου θα ήταν γράμμα κενό) με τον πραγματικό αντίκτυπό της ανωτέρω νομολογίας του, στα λοιπά δικαστήρια και στην πολιτική εξουσία.
Επιπλέον βάσει της αποφάσεως αυτής, τα Τμήματα του Ε.Σ καλούνται να υποχρεωθούν να εφαρμόσουν αντισυνταγματικό νόμο, προκειμένου να μην ικανοποιήσουν αναδρομικά τις απορρέουσες από την εφαρμογή του αξιώσεις, κατά παράβαση του άρθρου 93 παρ. 4 του Συντάγματος, αλλά και των παρ. 3β και 3δ του άρ. 50 του π.δ/τος 18/1989, ως ισχύει κατόπιν της τροποποίησης του ΠΔ 18/89 και Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας με το ν.4274/2014 άρθρο 22, οι οποίες ρητώς ορίζουν αυτολεξεί τα κάτωθι:
« 3β. Σε περίπτωση αιτήσεως ακυρώσεως που στρέφεται κατά διοικητικής πράξεως, το δικαστήριο, σταθμίζοντας τις πραγματικές καταστάσεις που έχουν δημιουργηθεί κατά το χρόνο εφαρμογής της, ιδίως δε υπέρ των καλόπιστων διοικουμένων, καθώς και το δημόσιο συμφέρον, μπορεί να ορίσει ότι τα αποτελέσματα της ακυρώσεως ανατρέχουν σε χρονικό σημείο μεταγενέστερο του χρόνου έναρξης της ισχύος της και σε κάθε περίπτωση προγενέστερο του χρόνου δημοσίευσης της απόφασης.
3δ. Η εφαρμογή των παραγράφων 3α, 3β, και 3γ δεν θίγει τις αποζημιωτικές αξιώσεις.»
Συμπερασματικά και σύμφωνα με την ανωτέρω ρητή διατύπωση , ο περιορισμός του αναδρομικού αποτελέσματος της ακύρωσης δεν δύναται επ’ ουδενί να θίξει τις αποζημιωτικές αξιώσεις.
Επιπλέον, η πάγια νομολογία του Α.Π, σχετική η υπ’ αριθ. 275/2015 απόφαση του Β1΄ Τμήματος, του ΣτΕ αλλά και των Τ.Δ.Δ, αρνήθηκε να δεσμευθεί από το χρονικό περιορισμό των αποτελεσμάτων της αντισυνταγματικότητας στις περιπτώσεις ακόμη και αποφάσεων του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου, επικαλούμενα τα ανωτέρω δικαστήρια, τη συνταγματική υποχρέωσή τους να μην εφαρμόζουν αντισυνταγματικό νόμο και αντιλαμβανόμενα ότι ο χρόνος αναφέρεται στο ανίσχυρο του νόμου, δηλαδή στην κατάργησή του και όχι στην αντισυνταγματικότητά του.
Ερμηνεύοντας το άρθρο 100 παρ. 4 εδ. ε΄ του Συντάγματος σε συνδυασμό με το άρ. 51 παρ. 4 του ΚΑΕΔ, όπου και προσδιορίζεται το αποτέλεσμα της αναδρομικής αντισυνταγματικότητας, κατέληξαν στην παραδοχή ότι το μόνο δυνάμενο να περιορισθεί χρονικά αποτέλεσμα, είναι αυτό που ο ίδιος ο νομοθέτης του Κανονισμού Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου συνδέει άμεσα με την αναδρομική ακύρωση και συνίσταται στην επανάληψη διαδικασιών δικών επί των οποίων εκδόθηκαν αμετάκλητες αποφάσεις.
Επειδή βασίμως πιθανολογείται ότι τα Τμήματα του Ε.Σ θα ακολουθήσουν αυτήν τη νομολογία και θα απορρίψουν τη νομολογιακή λύση ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΤΗΤΑ , ως αναφέρεται στην Απόφαση 244/2017 της Ολομέλειας του Ε.Σ ( εξάλλου υπήρχε ισχυρή μειοψηφία γι’ αυτό το ζήτημα, στην απόφαση της Ολ. ΕΣ 244/2017), η οποία μάλιστα ουδόλως τα δεσμεύει νομικά καθώς :
1) οι πιλοτικές αποφάσεις δεσμεύουν, ως προς το ζήτημα που επέλυσαν, μόνο τους διαδίκους, τους παρεμβάντες, το δικαστήριο παραπομπής και όσα δικαστήρια ανέβαλαν την συζήτηση ενόψει της πιλοτικής δίκης.
2) ο έλεγχος (αντι)συνταγματικότητας των νόμων είναι εκ του Συντάγματος διάχυτος και παρεμπίπτων, με μοναδική εξαίρεση τον διενεργούμενο από το ΑΕΔ έλεγχο, όπου και πάλι, τα δικαστήρια αρνούνται παγίως να δεσμευθούν από τον χρονικό περιορισμό των αποτελεσμάτων της αντισυνταγματικότητας, διακρίνοντας, αφενός τη διάγνωση της αντισυνταγματικότητας η οποία είναι εξ ορισμού αναδρομική, δηλαδή η νομοθετική διάταξη, από τότε που εκδόθηκε αντιτίθεται στο Σύνταγμα και αφετέρου την συνέπεια της ακύρωσης του νόμου, η οποία επέρχεται ex nunc και έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία επανάληψης διαδικασιών δικών, επί των οποίων εκδόθηκαν αμετάκλητες αποφάσεις και
3) ο μόνος προβλεπόμενος εκ του Συντάγματος χρονικός περιορισμός των αποτελεσμάτων της αντισυνταγματικότητας είναι αυτός του ΑΕΔ, στο άρθρο 100 παρ. 4 εδ. β΄ του Συντάγματος.
Άλλωστε, η μόνη περίπτωση όπου ο δικαστής υποχρεώθηκε να εφαρμόσει αντισυνταγματικό νόμο, ήταν επειδή ο ίδιος ο συνταγματικός νομοθέτης του το είχε επιβάλει, βάσει της μεταβατικής διάταξης του άρ. 116 παρ. 2 του Συντάγματος.
Συμπερασματικά και ως προαναφέρθηκε εκτενώς, η ανωτέρω 244/2017 Απόφαση της Ολ. ΕΣ δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά και νομικά ζητήματα ως προς το διάχυτο και συγκεκριμένο χαρακτήρα της (αντι)συνταγματικότητας των νόμων αφενός και αφετέρου ως προς τη φύση των αποτελεσμάτων της αντισυνταγματικότητας, τα οποία εξακολουθούν να αναπτύσσονται inter partes και όχι erga omnes, ειδάλλως ο χαρακτήρας του ελέγχου ως διάχυτου θα ήταν γράμμα κενό, με τον πραγματικό αντίκτυπό της νομολογίας του στα λοιπά δικαστήρια και στην πολιτική εξουσία.
ΣΥΝΕΠΩΣ και σύμφωνα με τα ανωτέρω, προτείνεται ανεπιφύλακτα η
ΑΜΕΣΗ κατάθεση ομαδικών αγωγών, από κάθε συνταξιούχο-απόστρατο για την εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων(Ε.Α.Σ) και για την Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης, για τους κάτω των 60 ετών συνταξιούχους, με αίτημα αναδρομικής καταβολής της υλικής ζημίας που υπέστη ΈΚΑΣΤΟΣ και συγκεκριμένα την τελευταία διετία, ήτοι από τον Απρίλιο 2015 έως και το Μάρτιο 2017 (ΣΗΜΕΡΑ), λόγω της διετούς παραγραφής των απαιτήσεων κατά του Δημοσίου.
Τέλος:
Επειδή για να αποκατασταθεί, η κάθε αντισυνταγματική μείωση ή η μη αναδρομική καταβολή των δικαιούμενων αποδοχών των πολιτικών συνταξιούχων αλλά και των αποστράτων των ΕΔ και των ΣΑ, πρέπει να ασκηθούν αγωγές κατά του Δημοσίου από καθένα από τους ενδιαφερόμενους (έστω και σε ομαδική βάση, έως 50 κατά δικόγραφο, αλλά πάντως με συγκεκριμένη αναφορά ονομάτων και αιτούμενων ποσών), προκειμένου να αναγκασθεί το Υπουργείο Οικονομικών να καταβάλει αυτά τα ποσά.
Επιπλέον επειδή εκτός από την υλική ζημία που μέχρι σήμερα κυμαίνεται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ από την μείωση των συνταξίμων αποδοχών, ένεκεν της αντισυνταγματικής παρακράτησης-καταβολής της Ε.Α.Σ για τον καθένα συνταξιούχο- απόστρατο , στο αίτημα της αγωγής θα περιλαμβάνεται και αίτημα για χρηματική ικανοποίηση για ηθική βλάβη.
Σκόπιμο μάλιστα είναι οι σχετικές αγωγές να κατατεθούν το συντομότερο δυνατό, αφενός γιατί κάθε μήνα που καθυστερεί κάποιος να καταθέσει την αγωγή του παραγράφεται και το αντίστοιχο μηνιαίο δικαίωμά του πέραν της διετίας, αφετέρου δε για να τρέχουν και οι σχετικοί τόκοι επιδικίας , ώστε εν τέλει να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ.
Για όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν σε κάποια ομαδική αγωγή, από το δικηγορικό γραφείο μας, απαιτούνται κατά περίπτωση τα κάτωθι δικαιολογητικά:
α)Εξουσιοδότηση, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής.
β)Συμφωνητικό Εργολαβικό Δίκης, εις ΤΡΙΠΛΟΥΝ, θεωρημένα για το γνήσιο της υπογραφής.
γ)Αναλυτική κατάσταση, με τις μειώσεις που έκαστος υπέστη στη σύνταξή του , ως προκύπτει από τα ενημερωτικά σημειώματα, κατά μήνα των δύο τελευταίων ετών, ήτοι από μήνα Απρίλιο 2015 έως και μήνα Μάρτιο 2017, τα οποία εκδίδονται πλέον μέσω TAXIS NET.
δ) Φ/ο Συνταξιοδοτικής Πράξης
ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΝΟΣ ΕΚΑΣΤΟΥ
Α. Το κόστος της Αγωγής
Για κάθε ξεχωριστή αγωγή τουλάχιστον 50 ατόμων, απαιτείται κατάθεση στον κάτωθι αριθμό λογαριασμού Εθνικής Τραπέζης: 155/678645-64 με δικαιούχο τον Καλογιαννάκη Νικήτα του Ιωάννη.
1.Tριάντα ευρώ (30 €), για τα βασικά έξοδα ως: σύνταξη δικογράφων, παράβολα, ένσημα, επιδόσεις.
2.Το δικαστικό ένσημο το οποίο και θα καταβληθεί πριν τη δίκη, υπολογίζεται περίπου, στο 1.2% επί του αιτούμενου ποσού, δηλαδή για αιτούμενο ποσό 5.000 €, το ύψος του δικαστικού ενσήμου, ανέρχεται στα 60€ περίπου .
3.Η αμοιβή του πληρεξούσιου δικηγόρου, ανέρχεται στο 4%, επί του ποσού που θα επιδικαστεί.
4. ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης των 50 ατόμων το κόστος εκάστης τέτοιας αγωγής επιμερίζεται στα συμμετέχοντα πρόσωπα π.χ σε περίπτωση συμμετοχής 10 ατόμων για το εφάπαξ το κόστος ανέρχεται στα 150€/ άτομο, 20 άτομα 75€/άτομο, κ.ο.κ.
Μετά τιμής
Νικήτας Ι. Καλογιαννάκης
Δικηγόρος Αθηνών
Ε Ξ Ο Υ Σ Ι Ο Δ Ο Τ Η Σ Η
(Μειώσεις των συνταξίμων αποδοχών ένεκεν της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων)
Ο, Η κάτωθι υπογεγραμμένος, -η
Όνομα: ..................................
Επώνυμο: ..............................
Πατρώνυμο:
Βαθμός αποστρατείας:....................................................ε.α
Βαθμός αποδοχών Συνταξιοδότησης:..................................................
Αριθμός Συνταξιοδοτικού Μητρώου ΓΛΚ:
Kάτοικος:…………………………….………………………οδός………………………………………………………………………αριθμός……… ΤΚ: ...................
ΑΔΤ……,…………………………που εκδόθηκε την……………………………από το………………………………… ……..…..……………ΑΦΜ…………………………………ΔΟΥ…………………………………………………
ΤΗΛ.-Σταθερό:…………………………………………………
Κινητό:………….
ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΩ
τον Δικηγόρο Αθηνών, κ.Καλογιαννάκη Νικήτα του Ιωάννη ( ΑΜ: 35527 ΔΣΑ), κάτοικο Αθηνών, οδός Θεμιστοκλέους 33 και Σόλωνος, Αθήνα, Τ.Κ.10677, ως πληρεξούσιο και αντίκλητο:
Για να καταθέσει κατ’ αρχήν, αντί εμού, ΑΓΩΓΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ και στην συνέχεια να παρασταθεί ενώπιον του αρμοδίου Δικαστηρίου, καθώς και ενώπιον πάσης αρμόδιας αρχής, Διοικητικής ή Δικαστικής, και σε κάθε μετ’ αναβολή συζήτηση και να υποστηρίξει την παραδοχή αυτής, κατά του Ελληνικού Δημοσίου και κατά των αντισυνταγματικών διατάξεων των νόμων (3863/10, 3865/10, 3896/11, 4002/11), οι οποίες κρίθηκαν ως τέτοιες με την υπ’ αριθ. 244/2017 Απόφαση της Ολομέλειας του Ε.Σ, με τους οποίους είχε επιβληθεί "Eιδική Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων" (ΕΕΑΣ) σε όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου (Δημόσιο, Ειδικά Μισθολόγια, Σώματα Ασφαλείας κ.ά) και σύμφωνα με τα αναλυτικά συνταξιοδοτικά σημειώματα από μήνα …………του έτους 2015 εώς και το μήνα …………… του έτους 2017 , του Διευθυντού της Δ/νσης Κανονισμού και Εντολής Πληρωμής Στρατιωτικών και Πολεμικών Συντάξεων της Γενικής Διεύθυνσης Συντάξεων , του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους συνεπεία των οποίων υπέστην σημαντική μείωση στις συντάξιμες αποδοχές μου, μέχρι σήμερα .
Επίσης όπως παρέχοντας περαιτέρω σχετική ειδική εντολή και πληρεξουσιότητα σε άλλους τρίτους, να χειριστούν την υπόθεσή μου και ειδικότερα, όπως συντάξουν και καταθέσουν αιτήσεις, εφέσεις και παρασταθούν ενώπιον του αρμοδίου Δικαστηρίου , καθώς και ενώπιον πάσας αρμόδιας αρχής, Διοικητικής ή Δικαστικής και μέχρις τελεσιδικίας.
…………………………2017
Ο Εξουσιοδοτών ΘΕΩΡΗΣΗ ΓΝΗΣΙΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ
ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ- ΕΡΓΟΛΑΒΙΚΟ ΔΙΚΗΣ
(Τρία αντίτυπα)
Για τις μειώσεις στις συντάξιμες αποδοχές ένεκεν της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων
Στην Αθήνα σήμερα την …………………..........................................., αφενός ο Καλογιαννάκης Νικήτας του Ιωάννη , Δικηγόρος Αθηνών , οδός Θεμιστοκλέους αριθμ.33, Τ.Κ 10677-Αθήνα, με ΑΦΜ: 025956444 της A΄ Δ.Ο.Υ. Αθηνών και αφετέρου ο:
Όνομα: ..................................
Επώνυμο:................................
Πατρώνυμο:................................
Βαθμός αποστρατείας:....................................................ε.α
Βαθμός αποδοχών Συνταξιοδότησης:...................................................
Αριθμός Συνταξιοδοτικού Μητρώου ΓΛΚ: ..........................................
Αριθμός Γενικου Μητρώου Σώματος, εν ενεργεία : .................
Kάτοικος:…………………………….………………………οδός………………………………………………………………………αριθμός……… ΤΚ: ...................
ΑΔΤ……,…………………………που εκδόθηκε την……………………………από το………………………………… ……..…..……………ΑΦΜ…………………………………ΔΟΥ…………………………………………………
ΤΗΛ.-Σταθερό:…………………………………………………
Κινητό:………….
συνεφώνησαν και συναποδέχθησαν τα ακόλουθα :
1.- Ο δεύτερος συμβαλλόμενος διεκδικεί με αγωγή αποζημίωσης, από το Ελληνικό Δημόσιο, το ποσό της ζημίας που υπέστη μέχρι σήμερα, εξαιτίας των μειώσεων των συνταξίμων αποδοχών του, λόγω της εφαρμογής των αντισυνταγματικών διατάξεων των νόμων (3863/10, 3865/10, 3896/11, 4002/11), οι οποίες κρίθηκαν ως τέτοιες με την υπ’ αριθ. 244/2017 Απόφαση της Ολομέλειας του Ε.Σ, με τους οποίους είχε επιβληθεί "Eιδική Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων" (ΕΕΑΣ) σε όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου (Δημόσιο, Ειδικά Μισθολόγια, Σώματα Ασφαλείας κ.ά). , αιτείται δε την ανάκληση και εξαφάνιση των σχετικών διοικητικών πράξεων και την επαναφορά –επανυπολογισμό των συνταξίμων αποδοχών του με βάση τις συντάξιμες αποδοχές που ελάμβανε πριν την εφαρμογή των νόμων (3863/10, 3865/10, 3896/11, 4002/11), αναδρομικά από ………………… και της καταβολής εις αυτόν των διαφορών που προκύπτουν από τις μέχρι σήμερα καταβληθείσες συντάξιμες αποδοχές και αυτές που θα του κανονιστούν κατά τα ανωτέρω .
2.- Δια του παρόντος ο δεύτερος συμβαλλόμενος αναθέτει στον πρώτο συμβαλλόμενο την διεκδίκηση αυτή μέσω της δικαστικής οδού, μέχρις εκδόσεως τελεσιδίκου δικαστικής αποφάσεως.
3. Ο δεύτερος συμβαλλόμενος συμφωνεί επίσης, να συμμετάσχει σε ομαδική αγωγή έως και 50 ατόμων, με τους παρακάτω ειδικούς όρους:
α. Σε κάθε αγωγή, τουλάχιστον 50 ατόμων, το κόστος του κάθε συμμετέχοντα ανέρχεται στο ποσό των Τριάντα ευρώ (30 €), για τα βασικά έξοδα ως: σύνταξη δικογράφων, παράβολα, ένσημα, επιδόσεις κ.λπ
β. Το δικαστικό ένσημο, που υπολογίζεται περίπου, στο 1,2% επί του αιτούμενου ποσού, δηλαδή για αιτούμενο επί παραδείγματι ποσό 5.000 €, το ύψος του δικαστικού ενσήμου, ανέρχεται στα 60€ περίπου, καταβάλλεται από τον κάθε συμμετέχοντα.
γ. Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του αριθμού των 50 ατόμων το κόστος της αγωγής εκ 1500€, επιμερίζεται στους συμμετέχοντες.
5.Πέραν των ανωτέρω, ως εύλογη αμοιβή του πρώτου συμβαλλομένου , που αναλαμβάνει τον ως άνω δικαστικό αγώνα, ΑΓΩΓΗΣ, ορίζεται ποσοστό τέσσερα (4%) τοις εκατό, επί του επιδικασθησομένου και οπωσδήποτε τελικώς καταβληθέντος ποσού (κεφαλαίου και τόκων) σε περίπτωση επιτυχούς έκβασης της υπόθεσης. Η αμοιβή αυτή οφείλεται και σε περίπτωση εξώδικης ή συμβιβαστικής επίλυσης της ως άνω διαφοράς. Σε περίπτωση αποτυχίας ο δεύτερος συμβαλλόμενος δεν οφείλει καμία απολύτως αμοιβή.
6.- Το ποσό αυτό που αποτελεί την αμοιβή του πρώτου συμβαλλομένου εκχωρείται με το παρόν ανέκκλητα σε αυτόν, δικαιουμένου να εισπράξει τούτο ακωλύτως παρά του Ελληνικού Δημοσίου με την κοινοποίηση της παρούσας εκχωρήσεως .
7.- Ο δεύτερος των συμβαλλόμενων σε καμία αντίθετη ενέργεια δεν θα προβεί χωρίς την συμμετοχή και σύμφωνη γνώμη της πρώτου συμβαλλομένου , ο οποίος μπορεί να διορίζει και άλλους πληρεξούσιους Δικηγόρους, άνευ όμως δικαιώματος προσθέτου τυχόν αμοιβής.
8.- Ο εντολέας ανέγνωσε ευκρινώς το παρόν, το θεωρεί δίκαιο και γενόμενο προς το συμφέρον του και παραιτείται παντός δικαιώματός του προς διάρρηξή του.
ΟΙ ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΟΙ ΘΕΩΡΗΣΗ ΓΝΗΣΙΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ